EL GINGEBRE és una arrel originària del sud-est asiàtic molt utilitzada en la medicina tradicional xinesa i l’ayurvèdica per les seves propietats.

Segons la medicina tradicional xinesa és una arrel amb sabor picant que és útil en refredats, grip, tos per fred, obstrucció nasal, afavoreix la sudoració, deficiència del sistema immunològic, asma i infeccions respiratòries.

El gingebre conté certes substàncies químiques (gingenoles i shogaoles) que afavoreixen i estimulen la digestió, inflor abdominal, còlic intestinal, dolor o molèsties abdominals, nàusees i vòmits, expulsió de gasos, i està indicat per als símptomes associats a la síndrome de còlon irritable. A més conté un enzim proteasa que facilita la digestió de les proteïnes dels aliments.

En la medicina ayurvèdica és recomana el gingebre pel seu efecte antiinflamatori especialment útil en el dolor articular que empitjora amb el fred. També és útil en el dolor muscular després d'un exercici excèntric com el trail running (la contracció excèntrica té la funció de frenar el moviment en les baixades), esports de raqueta (per les seves frenades), o bé el dolor que de vegades es produeixen en les etapes inicials de l'entrenament amb càrregues de pes aplicades a la musculació.

El gingebre és molt útil en dolors menstruals (dismenorrea primària), per les seves propietats analgèsiques, i en la menstruació escassa.

A més el gingebre posseeix potents propietats antioxidants que combaten els radicals lliures i l'estrès oxidatiu relacionat amb l'envelliment prematur. En els esportistes, l’alt consum d'oxigen produeix un excés de radicals lliures que accentua el dany cel·lular i que pot produir trastorns en l'organisme.

PRECAUCIÓ! La medicina xinesa recomana precaució en l'obstrucció de les vies biliars i evitar especialment la ingesta d'oli de gingebre essencial durant l'embaràs i lactància. Evitar gingebre en casos de sudoració excessiva, i en nàusees i vòmits acompanyats d'icterícia.

El contingut d'aquest article és merament divulgatiu i no pot mai substituir al teu metge o nutricionista. Per això, si necessites consell professional o vols seguir una dieta especial, a Àgil t'oferim un control i tractament personalitzat.